Për herë të parë përcaktohen standarde ligjore, masa penale dhe procedura për ndalimin administrativ
*Ky është një artikull informues në kuadër të fushatës për sensibilizimin e qëllimeve të përdorimit të monopatit apo mjeteve të vogla të pahomologuara. Brenda artikullit të lexoni të gjitha bazat ligjore në cilat do të mbështesë hartimin e urdhërit, vendimin e ngarkuar për veprimet e tij, që ndalon me këto mjete, si dhe masat ndëshkimore me të cilat bëjnë të përballen me ata që shkelin urdhërin e ri për ata që shkelin urdhërin e ri për ata që shkelin urdhërin e tyre, apo llojin tjetër të pahomuar.
Tiranë, tetor 2025- Drejtoria e Përgjithshme e Shtetit, me urdhër të firmosur nga Drejtori i Përgjithshëm Ilir Proda, ka miratuar Procedurën e Standardeve të Punëve që drejtuesit e automjeteve, ndalimit dhe masat ndaj mjeteve me pedale, monopatinave dhe patinave elektrike/bateritë në rrugët dhe shërbimet publike.
Ky dokument vjen si përgjigje ndaj përgjigjes së një rregullimi të posaçëm në Kodin Rrugor dhe garanton sigurinë e njerëzve dhe parandalimit të aksidentit.
Urdhri mbështetet në ligjin nr. 82/2024 “Për Policinë e Shtetit”, Kodit Rrugor të Republikës së Shqipërisë, si dhe Vendimin e Këshillit të Ministrave nr. 112, datë 24.02.2025, që parashikon masa për garantimin e publikimit. Ai i jep detyrë kompetencë të qartë për të ndaluar, bllokuar apo sekuetruar mjetet që kanë në rregullimin e tyre.
Në relacionin shpjegues, politikat sqaruese se sistemi i monopatinave ka ndodhur në qytetet shqiptare, shpesh në kushtet e pasigurisë, pa standarde teknike, regjistrim dhe pa homologim. Kjo ka ngritje të këmbëve të incidenteve dhe rrezikut për fëmijët sidomos në trotuar dhe publik.
Procedura e re është hartuar në me praktikat e Bashkimit Evropian:
Gjermania (2019) lejon monopatinat vetëm në korsitë e biçikletave.
Franca (022) ndalon bllokimin e tire në trotuar dhe kërkon siguri për drejtuesit.
Finlanda (024) ndalon për2 fëmijët nën 15 vjeç.
Italia dhe Austria drita dhe sinjalistikë të detyrueshme ndriçuese.
Shqipëria, përmes një urdhri, përafron kuadrin e saj me këto standarde, duke vendosur rregulla të ngjashme për sigurinë, sigurinë.
Urdhri ndalon e monopatinave dhe patinave elektrike:
në rrugë të destinuara për automjete,
në trotuar dhe korsi të këmbësorëve,
dhe në publikun e njohurive të arsimore, ushqime apo parqe të dendura urbane.
Policia Rrugore, në bashkëpunim me bashkitë dhe autoritetet e menaxhimit të rrugëve, përcaktojnë ndalimin dhe bëjnë të zonave të sinjalistikës paralajmëruese, ndërsa publikimi bëhet edhe përmes mediave dhe fushatave ndërgjegjësuese.
Ky është elementi më i ri i procedurës: Policia fiton të drejtën të ndalojë dhe bllokojë çdo monopatinë që jashtë rregullave të qarkut.
Masat që parashikohen:
Gjobë administrative, në rrezikshmërinë e shkeljeve;
Bllokim administrative deri në 30 ditë, sipas nenit 10 dhe 11 të Ligjit për Policinë e Shtetit.
Sekuestrim i mjetit, kur identiteti nuk provon pronësinë ose veprimtarinë ligjore.
Konfiskim i përhershëm, në rast se nuk ka vërtetuar brenda 30 ditëve.
Ndalim i menjëhershëm në terren, kur identiteti refuzon urdhrin e policisë.
Në çdo rast, hartohen procesverbale standarde, të përfshihen në fotot e mjeteve, të dokumenteve të identifikimit dhe të konstatimit.
Zbatimi i kësaj procedure ngarkohet:
Drejtorisë së Rrugës,
Drejtorisë Vendore të Policisë,
dhe Komisariateve të Policisë që mbulojnë territorin që konstatojnë shkeljet.
Strukturat përkatëse do të raportojnë çdo njësi të Departamentit të Sigurisë Publike, duke evidentuar numrin e ndalimeve, gjobave dhe rasteve të sekuestrimeve.
Në relacionin shoqërues, Policia e Shtetit e konsideron këtë procedurë si një nevojë për operacione dhe ligjore, që sinon të bashkojë shoqërinë në terren dhe të garantojë qartësisht institucionale në veprimtarinë dhe ligjin. sigurimi, sipas dokumentit, nuk është ndëshkimi, por parandalimi i ngjarjeve rrugore dhe mbrojtja e jetës së saj.
Në thelb ky urdhër i firmosur nga Drejtori i Përgjithshëm Ilir Proda vendos për të parën rregullore të detajuara për mikromobilitetin elektrik në Shqipëri, duke i dhënë policisë së kontrollit të masave ligjore për tëuar, ndaluar dhe sanksionuar çdo përdorim të rrezikshëm të monopatinave.
Një hap drejt modernizimit të transportit të lehtë dhe përafrim me standardet e kompanisë së Bashkimit Evropian.
Kujtojmë se sipas statistikave të Instat thuajse çdo ditë një monopatinë përfshihet në aksident. Gjatë verës është një trend kur ndodh një aksident me monopatinë të cilat janë të përhapura nga të miturit.
Gjatë vitit 2024 janë raportuar rreth 1 mijë raste të raportuara nga urgjencat për aksidentet me këto mjete. Midis ka pasur edhe fatalitet apo dëmtime shumë të rënda.
Nga gushti 2023 kur filluan masat administrative për këto mjete deri në fillim të 2024, në vendosjen e rregulloreve të gjobës, ndërkohë që monitorojnë kushtet e pranisë së rregullave ligjore, mbeten të paplotë.
Aksidenti i 26 qershorit 2025 në Tiranë, ku u kujdes tre të miturit që po lëviz me monopatinën, riktheu në fokusin e disiplinës së rregullave të forta. Arrestimi i shoferit të automjetit u bë mes polemikave se kush mbante.
/Replike
